گردو خارجی که برای اولین بار توانست در گلخانه خیاطی کند

گردو خارجی یک آجیل چروکیده و کره مانند است که میوه درخت گردو است. آنها در یک پوسته سخت رشد می کنند که پس از باز شدن، گردو نمایان می شود. سپس به دو قسمت تقسیم می‌شود، به همین دلیل است که معمولاً آنها را به عنوان بخش‌های مسطح می‌بینید. گردو معمولا به صورت خام یا بو داده مصرف می شود.

طیف کاملی از راهنمای فواید سلامتی ما را کشف کنید و در مورد فواید آجیل برای سلامتی بیشتر بدانید. همچنین برخی از دستور العمل های گردوی خوشمزه ما را بررسی کنید، از براملی و چاتنی گردو گرفته تا تارت کارامل گردو.

گردو

یک وعده 30 گرمی (حدود 14 نصف) تقریباً حاوی:

206 کیلو کالری / 851 کیلو جی
4.4 گرم پروتئین
20.6 گرم چربی
14.0 گرم چربی چند غیر اشباع
1.4 گرم فیبر
135 میلی گرم پتاسیم
48 میلی گرم منیزیم
28 میلی گرم کلسیم
114 میلی گرم فسفر
20 میلی گرم فولات
مانند همه آجیل‌ها، گردو سرشار از چربی است اما عمدتاً به شکل چربی‌های غیراشباع چندگانه هستند، به همین دلیل منبع گیاهی ارزشمندی از اسید چرب ضروری امگا 3 هستند.

درباره ویتامین ها، مواد معدنی و انواع چربی بیشتر بدانید.

خرماهای سالم وگان و گردو به شکل مربع بریده شده است.

گردو حاوی مواد شیمیایی گیاهی مهم و همچنین مقادیر بالایی از چربی های چند غیر اشباع است که فواید بالقوه ای برای سلامت و عملکرد مغز دارد. اسیدهای چرب امگا 3 با کمک به کاهش استرس اکسیداتیو در مغز و همچنین کمک به بهبود سیگنال دهی مغز و نوروژنز، که نحوه تشکیل نورون های جدید است، نقش مهمی ایفا می کند.

علاوه بر سطوح بالای چربی‌های مفید، سایر مواد مغذی مهم مانند ویتامین E، فولات و فیتوشیمیایی محافظ، اسید الاژیک، همگی در گردو یافت می‌شوند و به خواص محافظت کننده عصبی و تقویت حافظه آن کمک می‌کنند.
اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد و عملکرد سیستم عصبی مرکزی مهم هستند. تحقیقات و شواهد بالینی امیدوارکننده نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند به خوبی در برخی اختلالات خلقی نقش داشته باشند.

اگرچه، مطالعه‌ای که به‌طور خاص تأثیر گردو را ارزیابی می‌کرد، یافته‌های متفاوتی را گزارش کرد، به نظر می‌رسد گنجاندن گردو در رژیم غذایی مردان جوان سالم و غیرافسرده باعث بهبود خلق و خو می‌شود.