کودکی که با فروش زیره سیاه عمده میلیاردر شد

طبق برخی آزمایشات، به نظر می رسد زیره سیاه عمده این توانایی را دارد که سلول های سرطانی را از تکثیر جلوگیری کند. در یک مطالعه، موش هایی که زیره سبز تغذیه شده بودند از سرطان روده بزرگ محافظت شدند. محققان در مطالعه دیگری دریافتند که از میان 9 گیاه و ادویه محبوب، ریحان و زیره قوی ترین گیاهان ضد سرطان هستند.

ممکن است به درمان اسهال کمک کند
پزشکان طب سنتی برای قرن ها زیره را برای درمان اسهال توصیه می کنند. طب غربی شروع به استفاده از این مزیت زیره کرده است.

عصاره دانه زیره به موش هایی که دچار اسهال بودند داده شد. محققان به این نتیجه رسیدند که این عصاره به درمان علائم آنها کمک می کند.

به کنترل قند خون کمک می کند
زیره به عنوان بخشی از یک آزمایش دارویی گیاهی برای دیابت استفاده شد. این دارو با موفقیت به افراد مبتلا به دیابت کمک کرد تا وضعیت خود را مدیریت کنند.

حیوانات دیابتی در مطالعات آزمایشگاهی نیز از مصرف زیره سود می برند. به طور کلی پذیرفته شده است که روغن زیره یک عامل کاهش قند خون است.

زیره

با باکتری ها و انگل ها مبارزه می کند
روغن استخراج شده از دانه های زیره به عنوان یک لاروکش موثر و عامل ضد عفونی کننده استفاده شده است. این روغن حتی گونه هایی از باکتری ها را که در برابر سایر ضد عفونی کننده ها مقاوم هستند، از بین می برد. محققان بر این باورند که زیره می تواند به کشتن باکتری های مضری که سعی در حمله به سیستم ایمنی بدن شما دارند، کمک کند. این ممکن است توضیح دهد که چرا زیره به عنوان یک نگهدارنده در غذا برای قرن ها استفاده شده است.

اثر ضد التهابی دارد
مواد فعال موجود در دانه های زیره دارای اثر ضد التهابی و ضد عفونی کننده هستند. این به این معنی است که اگر درد یا التهابی دارید که باعث ایجاد بیماری‌های دیگر می‌شود، زیره در رژیم غذایی شما ممکن است با اثرات آن مقابله کند.