کشمش تیزابی قزوین باعث پیشرفت اقتصادی کشور شد

کشمش – چگونه درست می شود؟

امروزه بیشتر کشمش تیزابی قزوین از انگورهای بدون هسته تهیه می شوند کشمش چگونه درست می شود؟ انگورها را روی سینی های کاغذ کاردستی قهوه ای بین ردیف تاکستان ها گذاشته و در هنگام برداشت در آفتاب می گذارند تا خشک شود این یک فرآیند طبیعی خشک کردن آفتاب است که انگور را به کشمش تبدیل می کند.

اکسیداسیون و کاراملی شدن قندها در طی این فرآیند به کشمش سایه طبیعی قهوه ای تیره تا سیاه می دهد کشمش را به طور سنتی در آفتاب خشک می‌کنند، اما می‌توان آن را در آب فرو برد و به‌طور مصنوعی آب‌گیری کرد به طور کلی، فرآیند خشک کردن ، آنتی اکسیدان های کشمش را حفظ و متمرکز می کند.

علاوه بر کشمش های خشک تیره رنگی که احتمالا هر کدام از ما می شناسیم، کشمش طلایی و سلطانی نیز وجود دارد نشان داده شده است که کشمش طلایی دارای بالاترین ظرفیت آنتی اکسیدانی و محتوای فنلی است.

سلطانا نوع دیگری از کشمش است که در اروپا محبوبیت بیشتری دارد و از انگورهای کوچک و سبز کم رنگ بومی ترکیه تهیه می شود اگر کشمش را با سلطانی مقایسه کنید، سلطان‌ها کوچکتر و شیرین‌تر هستند.

کشمش – مواد مغذی

کشمش انگور خشکی است که از میوه های گیاه Vitis vinifera می باشد سه نوع اصلی که در بازار به فروش می رسد عبارتند از: کشمش خشک شده در آفتاب (طبیعی)، خشک شده مصنوعی (خیسانده شده در آب) و کشمش تصفیه شده با دی اکسید گوگرد.

برخلاف سایر میوه های خشک که معمولاً در طی فرآیند خشک کردن به آنها شیرین کننده اضافه می شود، به کشمش به هیچ وجه شکر اضافه نمی شود کشمش به طور طبیعی شیرینی کاملی را برای جوانه های چشایی ما فراهم می کند.

اما آیا کشمش سالم است؟ خوب، پاسخ قطعاً بله است افزایش انرژی طبیعی تنها مزیت در خوردن کشمش نیست این میوه ها در ترکیب خود حاوی فیبر غذایی ، پتاسیم ، آهن و سایر مواد مغذی ضروری هستند، چربی اشباع و کلسترول ندارند آنها همچنین فاقد گلوتن هستند.