پیرزنی با خوردن شکلات شونیز تلخ 20 سال جوان شد

مشخص شده است که خوردن شکلات شونیز تلخ در اول صبح فواید سلامتی چشمگیری دارد.

یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده اخیر نشان داد که خوردن مقدار زیادی شکلات شیری (100 گرم) در طی 1 ساعت پس از بیدار شدن در صبح در واقع به سوزاندن چربی بدن و کاهش سطح قند خون کمک می کند.

احتمالاً شکلات را با افزایش وزن مرتبط می دانید، اما این مطالعه شما را دوباره به فکر فرو می برد. در این مطالعه، 19 زن مقرر کردند که 100 گرم شکلات شیری را یا صبح با صبحانه (یک ساعت پس از بیدار شدن) یا عصر (در عرض 1 ساعت پس از خواب) به مدت 2 هفته بخورند.

100 گرم شکلات شیری حاوی 31 گرم چربی، 58.4 گرم کربوهیدرات، 57.5 گرم شکر و 542 کالری است. علیرغم تمام این کالری‌های اضافی – و اینکه می‌توانستند در طول روز علاوه بر شکلات، هر چقدر که می‌خواستند بخورند – وزن بدن زنان افزایش پیدا نکرد.

شکلات

در واقع، زنانی که در صبح شکلات می‌خوردند، دور کمر خود را 1.7 درصد کاهش دادند و به طور خودبه‌خودی کالری دریافتی روزانه خود را تا 16 درصد کاهش دادند. به طور خاص، آنها تمایل کمتری به سایر اشکال شیرینی داشتند.

خوردن شکلات در شب هیچ تاثیری بر دور کمر نداشت و فقط باعث کاهش جزئی در دریافت کالری شد.

شکلات خواران صبح نیز 25.6 درصد بیشتر از گروه شکلات عصرانه چربی می سوزاندند (شکلات خورهای عصر عمدتاً قند می سوزانند).

علاوه بر این، خوردن شکلات در صبح، گلوکز ناشتا را 4.4 درصد در مقایسه با عدم مصرف شکلات کاهش داد، در حالی که خوردن شکلات در شب، گلوکز ناشتا را 4.9 درصد نسبت به شکلات صبح افزایش داد.

سطوح روزانه کورتیزول – هورمون استرس اولیه بدن – نیز هنگام خوردن شکلات در صبح کمتر از شب بود که به تقویت خلق و خو و کاهش استرس کمک می کرد (در عین حال که غذا خوردن مرتبط با استرس را کاهش می داد).

خوردن شکلات – صرف نظر از زمان بندی – همچنین تأثیر مفیدی بر میکروبیوم روده داشت، تنوع میکروبی و باکتری های مفید را افزایش داد و در عین حال باکتری های بالقوه مضر را مهار کرد. این می تواند تا حدی به دلیل محتوای فیبر متوسط در شکلات باشد (1.8 گرم فیبر در 100 گرم شکلات شیری).

100 گرم شکلات شیری همچنین 854.3 میلی گرم پلی فنل اضافی (عمدتاً اپی کاتچین و کاتچین) در روز به بدن می رساند که دارای مزایای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است.