لیست انواع نارنگی شمال کدامند؟

آیا میدانید فصل برداشت نارنگی شمال کدام فصل میباشد؟ آیا لیست انواع نارنگی شمال را می دانید؟ آیا می دانید بهترین نارنگی شمال در کدام شهر شمالی کشت می‌شود؟ آیا می دانید میوه نارنگی چه کاربردهایی دارد؟
انواع نارنگی شمال بسیار خوشمزه و آبدار می باشند در لیست مرکبات مازندران انواع نارنگی وجود دارد که میشود به نارنگی کلمانتین اشاره کرد که بسیار در شمال رواج دارد نارنگی کلمانتین ترد و پر آب می باشد و همچنین پوستش چسبیده به میوه است ولی به راحتی کنده می شود.
نارنگی انشو
یکی از انواع نارنگی های می باشد که در دمای منفی ۹ درجه نیست آسیبی نمی بیند این نارنگی در حدود صد سال پیش به شمال ایران وارد شده است نارنگی انشو که از نارنگی های زودرس شمال می باشد
نارنگی یونسی
توسط فردی پژوهشگر به نام یونس از آمریکا آورده شد. این میوه بسیار مشتری پسند می باشد چون هم درشت تر از ارقام دیگر است و هم اینکه آبدار می باشد.
نارنگی پیچ
رنگ نارنگی پیج به رنگ پرتقالی مایل به قرمز می باشد که دارای میوه های پهنی است درخت نارنگی پیش بسیار پر محصول می باشد و محصول مشتری پسندی در بازار است.
این چند نوع نارنگی از نارنگی های معروف شمال می باشند.
تمام ساحل دریای خزر از طالش در استان گیلان تا شهر گرگان در استان گلستان از انواع ارقام نارنگی شمال کاشت و برداشت می شود.

کاربرد نارنگی

نارنگی جز اینکه به عنوان میوه کاربرد دارد فواید و کاربرد های دیگری در زمینه ی درمان بیماری ها دارد.
کسانی که سرفه دارند باید پودر پوست نارنگی را میل کنند تا سرفه برطرف شود. آب نارنگی فشار را می کاهد و برای افرادیکه فشار بالا دارند مناسب می باشد.
خوردن لیمو ترش لیسبون برای افرادی که به پتاسیم نیاز دارند، مفید است.
در ضمن زیاده روی و خوردن بیش از پنج نارنگی در روز توصیه نمی شود زیرا مشکلات گوارشی ایجاد می کند و باعث نفخ می شود.
تنکابن بهترین و بیشترین مرکبات و نارنگی را تولید می کند و به عنوان پایتخت مرکبات ایران نام برده می شود.
نارنگی در اواخر پاییز برداشت می شود ولی نارنگی های زود رسی مانند نارنگی ژاپنی در اواخر شهریور می رسد و برداشت می شود.