قیمت نارنگی سبز در بازار تهران

نارنگی در کدام قسمت های کشور کاشته می شود؟ آیا نارنگی نیز دارای تنوع است؟ نارنگی سبز چیست؟ قیمت نارنگی سبز در بازار تهران چگونه است و چه زمانی برای خرید آن مناسب تر است؟
نارنگی از مرکبات پرطرفدار و آبداری است که جایگاه ویژه ای در بین مرکبات دارد. لیمو ترش آبگیری دارای انواع ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن است. نارنگی در انواع مختلف و با پوست رنگ های متفاوت می باشد.

قیمت نارنگی

 

نارنگی سبز

نارنگی در قسمت های شمالی و جنوبی کشور کاشته می شود مانند استان های مازندران، هرمزگان، کرمان و فارس. نارنگی در نوع رنگ پوست و طعم آن متفاوت می باشد. بعضی در رنگ های سبز و نارنجی و در طعم های ترش، ملس و شیرین می باشد.

لیمو ترش جهرم میوه آبداری است که بخاطر پوست نرم آن و راحت پوست شدن آن در بین کودکان و حتی بزرگترها از محبوبیت خاصی برخوردار است. نارنگی نوبرانه که بیشتر در کشورهای شمالی مانند مازندران کاشت می شود دارای پوست سبز رنگ است که دارای طعم ترش و ملسی است که این ویژگی ها باعث شده این نوع نارنگی طرفداران زیادی داشته باشد.

قیمت نارنگی در بازار تهران

نارنگی سبز در فصول سرد مانند پاییز و زمستان در بازار تهران دارای رونق خرید و فروش خوبی می باشد. قیمت آن در اوایل توزیع و عرضه آن بالاتر بوده و با گذشت مدت بیشتری از زمان برداشت و توزیع آن در بازار به دلیل زیاد شدن و توسعه توزیع آن در بازار قیمت پایین تری را پیدا می کند. نارنگی سبز نه تنها در بازار تهران پر فروش می باشد بلکه تقاضای زیادی برای صادرات نیز دارد که به کشورهایی مانند ترکیه، عراق و روسیه نیز صادر می شود و شرایط اقتصادی خوبی را برای کشور ایجاد کرده است.