فواید نارنگی برای سلامتی

پوست نرم
نارنگی حاوی منبع غنی ویتامین C است که می‌دانید می‌تواند ترشح آنتی اکسیدان را تحریک کند. آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکال های آزاد مختلف مفید است و در نتیجه به احتمال زیاد از ابتلا به سرطان ها از جمله سرطان پوست جلوگیری خواهید کرد. علاوه بر آن، ویتامین C موجود در نارنگی می‌تواند ترشح کلاژن و الاستین را در پوست شما تحریک کند. این کلاژن برای صاف شدن پوست شما بسیار ضروری است و البته باعث می شود جوانتر از سن خود به نظر برسید.

Caja de 10 kg de Mandarinas : Amazon.es: Alimentación y bebidas

ضد پیری پوست
آیا مشکلات پوستی مانند آکنه یا جوش دارید که روی اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد؟ نارنگی سبز شیراز راه حل مشکل شما را به شما پیشنهاد می کند زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین A است. ویتامین A برای پوست شما بسیار مفید است زیرا این ویتامین می تواند بافت های پوست شما را برای بازسازی تحریک کند. علاوه بر آن، ویتامین A موجود در نارنگی دارای خواص ضد پیری است که برای محافظت از شما در برابر مشکلات پوستی مختلف مانند چین و چروک، خطوط ظریف و پوست کدر ضروری است. بنابراین، اگر می خواهید جوان تر از سن خود به نظر برسید، نارنگی مصرف کنید.

لبخند خود را تقویت کنید
تحقیقاتی در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو انجام شده است که نشان می‌دهد افرادی که ویتامین C را به صورت روزانه مصرف نمی‌کنند در مقایسه با افرادی که به طور مداوم ویتامین C مصرف می‌کنند تا 25 درصد بیشتر در معرض ابتلا به التهاب لثه هستند. ژنژیویت مشکلی است که به دندان شما مربوط می شود. وقتی در حال مسواک زدن هستید و به دلیل قرمزی لثه در دندان های خود خون یافتید، به این معنی است که از التهاب لثه رنج می برید. مصرف نارنگی به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C از شما در برابر این مشکل محافظت می کند که شما را قادر می سازد بهترین لبخند خود را به دیگران نشان دهید.

 

Mandarina, fruta de invierno rica en vitaminas - Hogarmania

خرید نارنگی سبز

برای سلامت چشمان شما مفید است
نارنگی می تواند به شما در پیشگیری از بیماری به نام دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید کمک کند. برای اطلاع شما، مطالعه‌ای در آمریکا وجود دارد که دژنراسیون ماکولا وابسته به سن علت اصلی از دست دادن بینایی در مردان بالای 60 سال است. ویتامین C و ویتامین A موجود در نارنگی از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند و شما را حفظ می‌کند. دید واضح

استخوان های خود را تقویت کنید
مطالعه‌ای در دانشگاه تافت روی مردان انجام شد که نشان داد مردانی که مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم مصرف می‌کنند در مقایسه با مردانی که ویتامین C و پتاسیم را به طور منظم مصرف نمی‌کنند، تراکم استخوان‌هایشان بهتر است. بنابراین، اگر می خواهید مقداری ویتامین C و پتاسیم به بدن خود اضافه کنید، نارنگی سبز تازه بهترین انتخاب است.

به بدن خود کمک کنید تا آهن را جذب کند
آهن یکی از مهم ترین مواد مغذی در بدن شماست. اگر بدن شما مقدار مناسبی آهن نداشته باشد، حتی اگر فقط روی مبل خود بنشینید، به راحتی احساس خستگی و سستی خواهید کرد. همچنین کمبود آهن باعث می شود که حلقه های تیره زیر چشم شما ظاهر شود که بر ظاهر شما تأثیر می گذارد. بنابراین، خوردن نارنگی که منبع کاملی از ویتامین C است، از شما در برابر این مشکلات محافظت می کند، زیرا ویتامین C، اگر با آهن رژیم غذایی همگام شود، بدن شما را قادر می سازد آهن را به راحتی جذب کند.

پیشگیری از دیابت
برخی از محققان دانشگاه وسترن انتاریو نشان می‌دهند که نارنگی منبع عالی ترکیبات فلاونوئیدی به نام نوبیلتین است. این جزء بدن شما را تشویق به سوزاندن چربی و جلوگیری از فرآیند ساخت چربی می کند. بنابراین، احتمال اینکه از بیماری ناشی از چربی در بدن خود مانند دیابت نوع 2 جلوگیری کنید، بیشتر خواهید بود.

California espera mayor cosecha de mandarinas en medio de fuerte demanda de cítricos - PortalFruticola.com

نارنگی سبز تامسون

جلوگیری از سکته مغزی
همانطور که در بالا ذکر شد، نارنگی حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. این پتاسیم می تواند از بیماری های مرتبط با سکته مغزی مانند لخته شدن خون جلوگیری کند. مطالعه ای توسط Nurse’s Healthy Study روی بیش از 69 هزار نفر انجام شده است. نتیجه این است که افرادی که نارنگی مصرف می کنند 19 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری مرتبط با سکته مغزی مانند لخته شدن خون هستند.

از شما در برابر چاقی محافظت می کند
اگر می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید و رژیم غذایی داشته باشید، خوردن نارنگی و میوه خشک افغانی یکی از بهترین انتخاب هاست زیرا این میوه نیز مانند میوه های دیگر حاوی مقدار زیادی فیبر است. علاوه بر آن، نارنگی حاوی ویتامین هایی است که از تولید کورتیزول جلوگیری می کند، هورمونی که می تواند باعث استرس شود و بدن شما را به ذخیره چربی تشویق کند. بنابراین، از این پس، نارنگی ها را به عنوان یکی از میوه های رژیم غذایی سالم خود بگنجانید.

جلوگیری از سرطان
نارنگی و میوه خشک عمده حاوی ترکیبی به نام لیمونوئید است. به گفته برخی از محققان کره ای، این ترکیب لیمونوئیدی ممکن است از گسترش سرطان خون و سرطان سینه جلوگیری کند. اما، لطفا توجه داشته باشید که این تحقیق بر روی یک حیوان انجام شده است و هنوز کشف نشده است که آیا همان نتیجه را در انسان نیز خواهد داشت یا خیر.

شکل دادن به عضلات شما
همانطور که در بالا ذکر شد، نارنگی یکی از میوه هایی است که حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. ثابت شده است که این ترکیب پتاسیم برای ماهیچه های شما مفید است زیرا باعث رشد و ریکاوری عضلات شما می شود. بنابراین، این میوه برای همه شما که عاشق فعالیت های ورزشی هستید، یک دوست عالی خواهد بود.

سیستم گوارش سالم تر
آیا می دانید که یک میوه نارنگی به همان میزان آب دارد