فروش نارنگی درجه یک شمال

آیا می دانید بزرگترین تولید کننده ی نارنگی درجه ی یک شمال کدام است؟ آیا می دانید بیشترین میزان خرید و فروش میوه ی نارنگی مربوط به چه نوعیست؟
همانطور که می دانید در میان استان های مختلف کشور که دست اندر کار تولید لیمو ترش دزفول هستند بیشترین میزان میوه ی نارنگی از باغات استان مازندران برداشت می گردد. این استان به سبب مساحت بالای زیر کشت گونه های متعدد نارنگی پیشتاز در این زمینه بوده است. در بین گونه های متعدد تولید شده از این میوه چند نوع بیشتر شناخته شده هستند که عبارتند از: کلمانتین، انشو، پیج، یافا و محلی.

قیمت نارنگی ژاپنی:
نارنگی ژاپنی یا انشو یکی از معروف ترین انواع این میوه است که تاریخچه ی شروع کاشتش در ایران به زمان پهلوی اول باز می گردد. این میوه به سبب فاصله ی هوایی زیاد بین پوست و گوشته اش دارای قابلیت نگهداری در انبار به مدت طولانی نیست لذا قیمتش نسبت به سایر انواع پایین تر بوده و از آنجایی که زودتر از باقی گونه ها به بازار می آید به سرعت نیز مصرف شده و تمام می گردد.

مرکز اصلی تولید نارنگی ژاپنی:
استان مازندران را می توان قطب اصلی تولید این میوه در کشور دانست زیرا نخستین بار نهال های این گیاه به باغات سلطنتی واقع در رامسر برده شد و پس از مشاهده ی تطبیق آن با آب و هوای استان به تکثیر انبوه رسید. این میوه به جهت تحمل زیادش در برابر سرما سازگارترین گونه با شرایط جوی شمال کشور به حساب می آید.
آبدار بودن از جمله ویژگی های خاص این نوع لیمو ترش لایم کوات است که بعضا باعث می شود افراد در مصرف آن زیاده روی نمایند. عدم رعایت اعتدال در مصرف هر ماده ی غذایی باعث رسیدن آسیب به سلامت فرد می گردد. مصرف روزانه بیش از 5 عدد نارنگی نیز می تواند دستگاه گوارش را با اختلال روبرو سازد.

فروش نارنگی درجه یک شمال

زمان برداشت نارنگی ژاپنی:
با نزدیک شدن به اواخر فصل تابستان شاهد نمونه های سبز و زودرس این میوه در بازار خواهیم بود که از آغاز برداشت آن در شهر های مختلف استان مازندران حکایت دارد. قابل توجه است که برداشت نارنگی انشو از شهر های شرقی استان شروع شده و به سمت غرب حرکت می نماید.
توجه داشته باشید که یکی از عوامل موثر بر قیمت نارنگی انشو میزان نازک بودن پوست این میوه است که بر سختی جدا کردن آن از گوشته اش موثر می باشد.