زیره سبز در تهران بهترین زیره سال 2020 در خاورمیانه معرفی شد

زیره یک گیاه علفی یکساله کوچک با شاخ و برگ های ریز بریده است ما عمدتا دانه های آن را می خوریم. دانه های زیره قهوه ای، کشیده و بسیار معطر هستند.

از آنها برای طعم دادن به ماهی، گوشت یا حتی پنیرهایی مانند گودا استفاده می شود زیره سبز در تهران در ترکیب بسیاری از ادویه‌ها مانند کاری یا ماسالا استفاده می‌شوند و در بسیاری از غذاها در سراسر جهان، چه در مغرب، چین، هند، رئونیون و همچنین در آلمان یا -Low استفاده می‌شوند.

علاوه بر طعم مطبوع، زیره به خاطر خواص گوارشی و ضد میکروبی اش نیز مشهور است.

زیره

زیره گیاهی مانند جعفری از خانواده چتریان است از خاور نزدیک به ما می رسد. ما استفاده از زیره را به بیش از 5000 سال پیش در مصر می یابیم خانواده های فراعنه آن را در کف مقبره های فراعنه توزیع کردند! دانه زیره کمی شبیه به دانه انیسون است.

گاهی به آن «انیسون کاذب» نیز می گویند با این حال، طعم آن بسیار متفاوت است همچنین نباید آن را با “زیره چمنزار” (زیره سبز) یا “زیره سیاه” (سیاه سیاه) اشتباه گرفت زیره به طور گسترده در غذاهای مراکشی، چینی یا هندی برای چاشنی خورش، خورش و گوشت استفاده می شود همچنین به دلیل خواص گوارشی آن شناخته شده است.

مانند بسیاری از ادویه های دیگر، زیره سرشار از آنتی اکسیدان ها و همچنین روغن های ضروری است که به آن فواید سلامتی بسیار جالبی می دهد زیره مخصوصاً به دلیل اثرش بر روی کره گوارشی شناخته شده است.

بنابراین توانایی تسهیل هضم و کاهش نفخ و اسپاسم روده (کولیت) را دارد همچنین به آرام کردن معده درد یا تحریک اشتها کمک می کند زیره همچنین اثر ضد باکتریایی دارد و می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده روده عمل کند.

زیره در نهایت باعث افزایش شیر برای زنان شیرده می شود از سوی دیگر، مصرف آن برای زنان باردار توصیه نمی شود زیرا باعث سقط جنین می شود. این تنها منع مصرف این ادویه خوشمزه است