زنی با خمیر دندان بدون فلوراید شوهرش را به قتل رساند

سورفکتانت ها در هنگام مسواک زدن کف ایجاد می کنند. این به پخش شدن خمیر دندان بدون فلوراید در دهان کمک می کند. آنها همچنین خاصیت شوینده ای دارند.

که پلاک های دندانی را نیز از بین می برد و ذرات چسبنده مواد غذایی که به دندان ها چسبیده است را از بین می برد. همچنین سورفکتانت ها رشد باکتری ها را در دهان کاهش می دهند.

سورفکتانت‌های رایج مورد استفاده عبارتند از سدیم لوریل سولفات (SLS)، کوکامیدوپروپیل بتائین و سدیم متیل کوکویل تورات (ادینول). گاهی اوقات ترکیبی از سورفکتانت ها استفاده می شود.

خمیردندان‌های کودکان خردسال در مقایسه با خمیردندان‌های ساخته شده برای بزرگسالان ممکن است کمتر کف کنند.

  • عوامل ساینده:

بیشترین عملکرد پاک کنندگی در حین مسواک زدن از ذرات ساینده موجود در خمیردندان حاصل می شود که به طور فیزیکی لکه های روی سطوح دندان ها را از بین می برد.

نمونه هایی از ساینده های موجود در خمیردندان عبارتند از کربنات کلسیم، نمک فسفات کلسیم، آلومینا، سیلیس و کربنات منیزیم.

  • عوامل غلیظ کننده:

ضخیم‌کننده‌هایی که به عنوان چسب‌کننده نیز شناخته می‌شوند، برای دستیابی به قوام خمیر مورد نظر و جلوگیری از جدا شدن مواد اضافه می‌شوند. آنها شامل کلوئیدهای معدنی، صمغ های طبیعی (مانند صمغ زانتان).

کلوئیدهای جلبک دریایی (مانند کاراگینان) یا سلولز مصنوعی هستند. بدون وجود چسب، خمیر دندان به مایع و جامد جدا می شود که قبل از استفاده باید مخلوط شوند.

خمیردندان هایی که مهر تایید ADA را نشان می دهند می توانند خیال شما را راحت کنند که بدانید این خمیردندان تضمینی است که ایمن است، خوب کار می کند و نوع مراقبت دندانی مورد نظر شما را ارائه می دهد.
طعم
طیف وسیعی از طعم ها مانند نعناع یا نعناع فلفلی استفاده می شود. اینها می توانند فوایدی برای نفس تازه کنند. طعم نعناع همیشه همراه با یک شیرین کننده غیر قندی مانند زایلیتول، سوکرالوز یا ساخارین سدیم برای متعادل کردن طعم طعم اصلی استفاده می شود.

  • مرطوب کننده ها:

مرطوب کننده ها به حفظ آب در داخل خمیر دندان کمک می کنند، که از خشک شدن خمیر جلوگیری می کند. موادی مانند گلیسرول و سوربیتول این نقش را ایفا می کنند. آنها همچنین به طعم کلی کمک می کنند.

و همراه با مقداری آب اضافه به نگه داشتن سایر مواد در کنار هم به شکل خمیر یا ژل کمک می کنند.