خواص و مضرات میوه نارنگی

کارشناسان تغذیه می‌گویند نارنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های ث، آ و ب مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند و ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند.
افرادی که دچار مسمومیت با الکل می‌شوند می‌توانند این مسمومیت را با نوشیدن آب مرکبات مازندران یا خوردن نارنگی تازه برطرف کنند. خاصیت سم‌زدایی نارنگی به بیمار کمک می‌کند تا خیلی سریع بر مسمومیت و ضعف خود غلبه کند.
نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است و به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.
زیاده‌روی در مصرف تمامی موادغذایی عوارض جانبی متعددی به همراه دارد؛ لیمو ترش تازه نیز از این امر مستثنا نیست و مصرف بیش از ۵عدد نارنگی در روز ممکن است دردسر آفرین باشد.
افراط در مصرف نارنگی موجب افزایش گاز روده شده و ناراحتی‌های گوارشی برای مصرف‌کننده به همراه می‌آورد.نارنگی از آن جهت که راحت‌ترین میوه برای خوردن است و پوست آن به سادگی جدا می‌شود بیشتر توسط بچه‌ها خورده می‌شود. بنابراین باید مراقب بچه‌ها بود زیرا مصرف بیش‌ازاندازه نارنگی آن‌ها را به اسهال و کندی عملکرد روده‌ها مبتلا می‌کند.