خواص نارنگی مرغوب شمالی

نارنگی خواص بی نظیری دارد که برای همه ی گروه سنی مناسب می باشد. این میوه بخاطر خواصی که دارد برای کودکان بسیار مفید می باشد. نارنگی شمالی از نارنگی های مرغوب کشور می باشد. و سالانه نیاز کشور را برطرف می کند.
درخت نارنگی یک درخت همیشه سبز می باشد و ارقام زود رس و دیررس دارد. ارقام زود نارنگی شمالی مانند نارنگی ژاپنی می باشد که اواسط شهریور ماه قابل برداشت است و ارقام میانرس و دیررس مانند نارنگی یافا می باشد. لیمو ترش آبگیری برای بسیاری از بیماریها، درمان می باشد و برای مشکلات پوست و بدن انسان کارساز می باشد.

سلامتی با خواص نارنگی

نارنگی از جمله مرکباتی است که خواص بی نظیری برای سلامتی انسان دارد. این میوه پرخاصیت که به راحتی پوست کنده می‌شود و خوردن آن آسان می باشد.
اگر می خواهید ویتامین ث بدنتان تامین می‌شود روزانه میوه نارنگی را بخورید تا علاوه بر تامین ویتامین ث بدن، از سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری شود.
از آنجاییکه نارنگی حاوی فیبر خوراکی می باشد برای جلوگیری از یبوست بسیار مفید می باشد فیبر موجود در نارنگی به کاهش و کنترل قند خون نیز کمک میکند. فسفری که در نارنگی وجود دارد به رشد مغزی و هوش ذهنی افراد و مخصوصا کودکان کمک می کند. نارنگی می‌تواند یکی از میان وعده های مغذی و مفید برای کودکان در منزل یا مدرسه باشد.
مصرف لیمو ترش دزفول می‌تواند کلسیم بدن کودکان را تامین کند و به رشد استخوان بندی کودک سرعت ببخشد.
همانطوریکه می دانید نارنگی های شمالی، مرغوب و آبدار می باشند که همه خواص مثبت نارنگی را در خود دارند.