خواص دارویی نارنگی یافا

نارنگی یافا علاوه بر طعم دلنشین از خواص دارویی و درمانی فراوانی نیز برخوردار می باشد .
نارنگی یکی از پرخاصیت ترین میوه های موجود است. نارنگی یافا از گونه های شیرین و خوشمزه ای می باشد که در بین مردم پرطرفدار و پرفروش می باشد. نارنگی دارای فواید درمانی و دارویی بی شماری است.
نارنگی یافا به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی زیادی که دارد برای بسیاری از بیماری ها درمان محسوب می شود. نارنگی یافا دارای پوست نازکی می باشد که خوردنش را آسان کرده است.

خواص درمانی نارنگی

نارنگی سرشار از مواد معدنی مهمی می باشد. یکی از مواد معدنی، کلسیم موجود در نارنگی است. باید بدانید که کلسیم به رشد و تقویت استخوان بندی کمک می کند.
بنابراین خوردن نارنگی به کودکان بسیار سفارش شده است. از مواد دیگر که در لیمو ترش جهرم است فسفر می باشد. فسفر نیز در رشد ذهنی کودک بسیار تاثیرگزار می باشد.
چون نارنگی دارای آب زیادی می باشد. برای مصرف کننده مدر می باشد و مواد زائد را از بدن خارج می کند. در اصل نارنگی یک ضدعفونی کننده ی طبیعی می باشد.
نارنگی غنی از ویتامین ث و آ می باشد. که برای همه ی قسمت های بدن مفید است.

خاصیت ضد سرطانی نارنگی

در لیمو ترش دزفول ماده ای به نام فلونوئید وجود دارد که گردش خون را به جریان می اندازد. فلونوئید سلول های سرطانی را از بین می برد. و تکثیر رادیکال های آزاد را متوقف می کند.
این ماده حتی از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و جلوی حملات قلبی را می گیرد. زیرا فلونوئید ها از لخته شدن خون در رگها جلوگیری می کنند. کلسترول بد خون را از بین می برند.
با توجه به خواص درمانی نارنگی یافا می تواند از میوه های روزانه ی ما برای مصرف باشد تا از خواص بی نظیرش بهره ببریم.