خرید نهال نارنگی پایه سیتروملو

به صورت کلی انواع نهال نارنگی که در بازار خرید و فروش می شود به دو دسته ی پایه نارنج و پایه سیتروملو قابل تقسیم است .
نارنگی خود یکی از موارد پر مصرف مرکبات است و همانطور که می دانید دارای گونه ها و انواع متعددی می باشد . این گونه ها به صورت کلی یا وارداتی بوده و از کشور های دیگر وارد ایران شده مانند انشو و کلمانتین ، یا به سبب معایب موجود در گونه با پیوندی سعی در رفع آن ها شده مانند نوع پیج و یافا و یا اینکه نوع محلی داخل کشور می باشد .
انواع پیوندی نیز بسته به نیاز مشتری بر دو پایه ی سیتروملو یا نارنج پیوند می شود که هر یک ویژگی ها و خواص خاص خود را دارند .
نهال های مرکبات و نارنگی هایی که بر پایه ی سیتروملو تولید می شوند از مقاومت بیشتری نسبت به پایه نارنج برخوردار هستند. نهال پایه ی سیتروملو نسبت به پایه نارنج رشد ضعیفتری در خاک شور دارد. و رشدش کمتر است.
نهال نارنگی پایه سیتروملو عاری از هر نوع آفت و ویروس می باشد. این نهال در مقایسه با پایه های دیگر دارای کیفیت بیشتری می باشد.
نارنگی از مرکبات پرفایده و سودمند برای کودکان و بزرگسالان است. نارنگی ارقام مختلفی دارد. نهال نارنگی در مقابل سرما مقاومت بیشتری دارد ولی میوه ی نارنگی چون دارای پوست نازکی می باشد. در هوای خیلی سرد زود آسیب می بیند.
میوه ی لیمو ترش لایم کوات که بر پایه ی سیتروملو تولید می شود از کیفیت خوبی برخوردار است و بسیار پرآب می باشد.

کشت نهال نارنگی در زمین اصلی

نهال نارنگی و مرکبات دیگر به دو روش زمینی و گلدانی تهیه می شوند. نهال های گلدانی را در هر فصلی می توان به زمین اصلی منتقل کرد.
تفاوت هایی در زمینه ی انتقال نهال های زمینی و گلدانی می باشد.
در انتقال نهال های زمینی باید نکاتی را رعایت کرد که ضروری می باشد. مثلا ریشه های نهال نباید در معرض باد یا آفتاب قرار بگیرند چون ریشه خشک می شود.
نهال مرکبات باید بلافاصله بعد از انتقال به زمین اصلی کاشته شود. و مقدار مناسب همانروز باید نهال خریداری شود.
بعد از کاشت نهال نارنگی در زمین اصلی باید بلافاصله آبیاری شود و هر سه روز یکبار آبیاری مجددا انجام بگیرد.
نهال نارنگی

روش کاشت نهال نارنگی

مهمترین نکته ای که در کاشت نهال نارنگی باید مورد توجه قرار بگیرد مکانی است که میخواهیم نهال نارنگی را در آن بکاریم.
مکانی را که میخواهیم نهال لیمو سنگی خشک اصفهان را در آن بکاریم نباید طوری باشد که آب باران و آب های دیگر در آن بایستد دیگر اینکه مکانی باید باشد که روزانه حداقل ۶ ساعت آفتاب گیر باشد.
برای کاشت نهال نارنگی باید گودالی با طول و عرض مناسب نهال حفر کنید و نهال را از گلدان یا نایلون به آهستگی درآورید و با دستتان ریشه های آنرا از هم باز کنید و درون گودال قرار دهید. حالا مقداری آب روی ریشه ها میریزید تا خاکی که روی ریشه میریزید جاهای خالی ریشه ها را پر کند.
خاک را روی ریشه ها بریزید و با پا بکوبید تا خاک اطرافش فشرده شود.
بلافاصله آبیاری کنید تا اب به ریشه ها برسد. بعد از کاشت باید هر دو یا سه روز یکبار آب دهید تا نهال سفت و محکم شود.
برای آبرسانی بهتر باید دور نهال گودالی حفر کنید و آب را در آن بریزید تا به تدریج جذب شود. بعد از یکماه هر ده روز یکبار آبیاری شود تا شاهد میوه دهی نهال های نارنگی شوید.
برای خرید نهال نارنگی پایه سیتروملو به نهالستانهای اینترنتی فروش نهال مرکبات مراجعه کنید.