توزیع عمده نارنگی یافا

توزیع عمده نارنگی یافا در سرتاسر کشور با بهترین شرایط و نازل ترین قیمت صورت می گیرد. این میوه جزو خانواده مرکبات محسوب می شود.

لیمو ترش تازه گونه‌ای از مرکبات است که دارای ظاهری صاف و براق است. پوست آنها به راحتی با دست مانند نارنگی جدا می‌شود؛ و تقریباً بدون تخم است. به همین دلیل گاهی به آن نارنگی بدون تخم هم می‌گویند، آب‌دار و شیرین و دارای اسیدی کمتر از پرتقال است.
این نارنگی آب و هوای منطقه شمال ایران را می‌پذیرد و در برخی از مناطق جنوبی کشور مانند دلفار جیرفت و دامنه‌های خنک آن نیز پرورش داده می‌شود. این گیاه نسبتاً مقاوم در برابر سرما و نیازمند خاک‌های سبک است و نیاز بسیار به آبیاری دارد، همچنین برای بهره بردن از خواص نارنگی یافا بهتر است این میوه در اواخر مهر ماه برداشت شود.
این نارنگی علاوه بر پایین آوردن فشار خون بالا، در درمان کبد چرب هم موثر است. به دلیل سرد بودن طبیعتش، مسکن بسیار خوبی برای سیستم عصبی به حساب می آید. این میوه چون دارای مقادیری برم است یک نرم کننده و لطیف کننده طبیعی برای پوست دست و صورت به حساب می آید، همچنین مرکبات مازندران یک تولید کننده و سازنده طبیعی کلاژن هم محسوب می شود از این رو در زیبایی هم کاربرد دارد.پوست این میوه نارنجی رنگ هم دارای اسانسی بسیار خوشبو است که در عطر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. نارنگی یافا به دلیل داشتن پوستی بسیار نازک در بین کودکان به عنوان محبوب ترین میوه شناخته شده است.
این میوه باید در جای خنک نگهداری شود و هیچ گاه آن ها را روی هم انبار نکنید چون باعث له شدن آن می شوید. این نکته را هم در نظر بگیرید که نارنگی را پوست کنده رها نکنید چون با این کار ویتامین C موجود در آن از بین می رود.