تاثیر چای قلم در تولید آنتی بیوتیک

ترکیب چای
چای های به دست آمده از بوته چای منبعی از کافئین، تئوبرومین، تئوفیلین، پلی فنل ها، تانن ها، مواد معدنی: آهن، منیزیم، منگنز، سدیم، سیلیکون، پتاسیم، کلسیم، فلوئور، ید، مس، اسانس ها، پروتئین ها، رنگ ها و ویتامین ها هستند : C، E، B1، B2، K و پروویتامین های A حاوی مقدار نسبتا زیادی نیاسین است.

محتوای سایر ویتامین ها از نظر تغذیه ای ناچیز است موادی که ممکن است مقدار چای مصرفی شما را محدود کنند کافئین، اگزالات و پلی فنول ها هستند بیشترین میزان اگزالات در چای سیاه و قرمز به ترتیب 111mg/100ml و 104mg/100ml یافت می شود.

در حالی که چای قلم به طور متوسط ​​حاوی 48.5 میلی گرم در 100 میلی لیتر است مصرف بیش از حد آن برای افراد مبتلا به سنگ کلیه توصیه نمی شود.

پلی فنول ها به نوبه خود آهن را متصل می کنند و جذب آن در روده را کاهش می دهند تا حد زیادی پلی فنول های موجود در چای سیاه پس برایش تلاش کنبه خصوص اگر از کم خونی رنج می برید همراه غذا ننوشید .

چای

کافئین موجود در چای
میزان کافئین موجود در چای، اولاً به نوع چای بستگی دارد ثانیا، از زمان دم کردن هر چه طولانی تر باشد، کافئین بیشتری دارد همراه با زمان دم کردن، تانن ها نیز وارد دم کرده می شوند.

اینها کافئین را به هم متصل می کنند و خواص محرک چای را کاهش می دهند همچنین طعم آن را تلخ تر و قابض تر می کند توصیه می شود چای را بیش از 6 دقیقه دم نکنید.

این چای محبوب ترین و هنوز هم محبوب ترین چای است خواص چای سیاه نتیجه ترکیب آن است به طور متوسط ​​حاوی 40 تا 45 میلی گرم کافئین در 250 میلی لیتر است. به شرطی که 3 تا 5 دقیقه آن را دم کنید سپس چای اثر محرکی دارد، تهویه ریه ها و ضربان قلب را تسریع می کند.

دم کردن طولانی تر باعث می شود خواص آرام بخش و آرامش بخش به دست بیاورد علاوه بر این، چای سیاه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

پلی فنول های موجود در چای دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی، ضد باکتریایی، خنثی کننده رادیکال های آزاد، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون هستند.

عملکرد اندوتلیال را بهبود می بخشد و تجمع پلاکت ها را کاهش می دهد به لطف محتوای نسبتاً بالای فلوراید، درست مانند چای سبز، دندان ها را تقویت کرده و از آنها در برابر پوسیدگی محافظت می کند.