اسامی انواع نارنگی جنوب

نارنگی یکی از متنوع ترین مرکبات می باشد که ارقام و اسامی مختلفی دارد. نارنگی هم در شمال و هم در جنوب کشت می شود. نارنگی های جنوب از کیفیت خوبی برخوردار هستند و آبدار و شیرین می باشند.
نارنگی به گونه های مختلف مثل شیرین، ترش، ابدار، ریز و درشت موجود هستند.در این میان نارنگی های جنوب بسیار شیرین و خوشمزه هستند.
انواع نارنگی مانند نارنگی های تانجلو، نارنگی کارا و نارنگی کینو از نارنگی های معروف جنوب می باشند که در جنوب ایران کشت می،شوند و بسیار پربار هستند.
نارنگی جنوب

خواص نارنگی جنوب

نارنگی جنوب نیز مانند نارنگی های نقاط دیگر کشور دارای فسفر فراوانی می باشد و سرشار از ویتامین ث می باشد.نارنگی به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای اسکلت بندی کودکان بسیار مفید می باشد. و خوردنش برای کودکان ضروری می باشد.
نارنگی بخاطر موادی که دارد سبب لطافت پوست می شود. ولی مرکبات دیگر کمتر این خصوصیت را دارند.نارنگی اگر شیرین باشد سبب ارامش و تمدد اعصاب می شود.نارنگی را می توان ضدعفونی کننده ی بدن دانست زیرا به دلیل مدر بودن می تواند مواد زائد را از بدن خارج کند و به دلیل فیبری که در این میوه موجود می باشد سبب تخلیه ی مواد زائد بدن انسان می شود.
نارنگی جنوب از مرغوب ترین نارنگی های بازار می باشند که بهترین خواص را برای جسم انسان دارند.